У січні 2024 року в Україну ввезли вживаних автомобілів на іноземній реєстрації на 22% менше у порівнянні з груднем 2023 року. Це пояснюється появою на державному кордоні мобільних постів ТЦК.
Так, у грудні 2022 року в Україні розмитнили 22 900 б/в автомобілів, а в січні 2024 року - 17 800 б/в автомобілів. У 2023 році проблеми з доставкою автомобілів до нашої країни були через блокування кількох КПП на польсько-українському кордоні польськими перевізниками, які вимагали відміни пільг для українських перевізників.
Польські фермери вже оголошували, що 9 лютого вони розпочнуть нове блокування КПП на польсько-українському кордоні. Цей страйк триватиме до 10 березня. Польські фермери незадоволені існуючим імпортом з України сільськогосподарської продукції та продуктів харчування.
Тобто знову розпочнуться черги вантажних автомобілів на кордоні між Польщею та Україною. У цих чергах стоятимуть і автовози.
Але наразі проблема з доставкою автомобілів в Україну з Європи посилилася появою на українському державному кордоні мобільних постів ТЦК. На цих постах перевіряють військовозобов'язаних чоловіків, у тому числі водіїв вантажівок, і вручають їм повістки з наказом з'явитися до ТЦК та СП для уточнення облікових даних.
Експерти Інституту досліджень авторинку вважають, що саме через це у січні 2024 року в Україну ввезли менше автомобілів, ніж могли б. Європейська бізнес-асоціація каже, що після появи мобільних постів ТЦК перед пунктами пропуску на державному кордоні збільшились черги на кордоні, а серед працівників транспортних компаній, які здійснюють міжнародні перевезення, нібито почалася паніка.
Як позначиться на ринку зниження кількості ввезення в Україну автомобілів на іноземній реєстрації? Якщо це було разове явище, не тенденція, то нічого істотно не зміниться. Якщо ж зниження кількості ввезення вживаних автомобілів в нашу країну продовжиться і триватиме ще кілька місяців, то це може призвести до зростання попиту на автомобілі на внутрішньому ринку і, як наслідок, до збільшення їх вартості.
У січні 2024 року в Україну найчастіше ввозили такі автомобілі: Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Volkswagen Passat, Renault Megane і Volkswagen Tiguan.
Нагадаємо, раніше Міністерство економіки України назвало автомобілі, власникам яких потрібно сплатити "податок на розкіш".