Стала відома популярна схема обману водіїв на українських АЗС

Автор: Максимов Віталій

За даними Інституту досліджень авторинку, в Україні деякі АЗС спеціально недоливають паливо в автомобілі, щоб отримати додатковий прибуток. Для обману водіїв в цьому випадку найчастіше використовують дві незаконні схеми.

Стала відома популярна схема обману водіїв на українських АЗС - today.ua

Перша незаконна схема – колонка калібрується із похибкою на недолив. Друга незаконна схема - встановлення спеціальних "жучків".

В Україні законодавчо дозволена похибка 0,5% при продажу палива. Однак нечесні ділки можуть провести калібрування колонки таким чином, що недолив палива буде значно більшим. Це залежить від "жадібності" продавця.

Що ж до "жучків", то ці спеціальні пристрої фальсифікують показники наливу палива як на самій колонці, так і в касовій системі. У результаті в паливний бак автомобілів наливають менше палива, ніж оплачено. Керування цими пристроями відбувається за допомогою мобільного телефону.

Популярні зараз

В Україні планують проведення пенсійної реформи: що відомо

З 16 липня деяких водіїв примусово доставлятимуть до ТЦК

Робота в Польщі дає право українцям на отримання польської пенсії: яким буде її розмір

Завтра вдень 8 годин поспіль відключень електроенергії не буде

Експерти Інституту досліджень авторинку стверджують, що виявити такі "жучки" практично неможливо. У всякому разі, їх не можна виявити, як кажуть, "неозброєним оком". Для цього потрібні спеціальні пристрої.

За даними Інституту досліджень авторинку, за недолив палива може бути відповідальним керівництво тієї чи іншої конкретної АЗС, а не керівництво компанії. Справа в тому, що деякі керівники заправок недоливом намагаються компенсувати втрати на логістиці. Керівники мереж АЗС знають про таку незаконну схему, і намагаються з нею боротися. Так, деякі великі мережі АЗС мають у своєму штаті спеціальних інженерів, які регулярно перевіряють на АЗС стан пломб та калібрування наливних колонок.

Стала відома популярна схема обману водіїв на українських АЗС

Але під час війни з російськими окупантами мережі АЗС стали рідше проводити контрольні перевірки АЗС та калібрування колонок. Чому? Це пояснюється нестачею кадрів.

Потрібно сказати, що за існуючих нині в Україні цін на бензин та дизельне паливо недолив палива може принести великі прибутки нечесним продавцям. Так, недолив у 2% палива обертається тим, що нечесні продавці незаконно отримують 1 грн 3 копійки за один сплачений літр. Водій у цьому випадку недоотримує палива на 1 грн 3 копійки, сплачених за літр палива.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Нагадаємо, в Україні планують збільшити акцизи на всі види палива до мінімального рівня Євросоюзу. Цей процес буде поетапним. Останній етап підвищення акцизів на пальне має відбутися 1 січня 2028 року.

Раніше юристи розповіли, як в Україні поліцейські провокують тверезих водіїв.