За даними Інституту досліджень авторинку, в Україні деякі АЗС спеціально недоливають паливо в автомобілі, щоб отримати додатковий прибуток. Для обману водіїв в цьому випадку найчастіше використовують дві незаконні схеми.
Перша незаконна схема – колонка калібрується із похибкою на недолив. Друга незаконна схема - встановлення спеціальних "жучків".
В Україні законодавчо дозволена похибка 0,5% при продажу палива. Однак нечесні ділки можуть провести калібрування колонки таким чином, що недолив палива буде значно більшим. Це залежить від "жадібності" продавця.
Що ж до "жучків", то ці спеціальні пристрої фальсифікують показники наливу палива як на самій колонці, так і в касовій системі. У результаті в паливний бак автомобілів наливають менше палива, ніж оплачено. Керування цими пристроями відбувається за допомогою мобільного телефону.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Експерти Інституту досліджень авторинку стверджують, що виявити такі "жучки" практично неможливо. У всякому разі, їх не можна виявити, як кажуть, "неозброєним оком". Для цього потрібні спеціальні пристрої.
За даними Інституту досліджень авторинку, за недолив палива може бути відповідальним керівництво тієї чи іншої конкретної АЗС, а не керівництво компанії. Справа в тому, що деякі керівники заправок недоливом намагаються компенсувати втрати на логістиці. Керівники мереж АЗС знають про таку незаконну схему, і намагаються з нею боротися. Так, деякі великі мережі АЗС мають у своєму штаті спеціальних інженерів, які регулярно перевіряють на АЗС стан пломб та калібрування наливних колонок.
Але під час війни з російськими окупантами мережі АЗС стали рідше проводити контрольні перевірки АЗС та калібрування колонок. Чому? Це пояснюється нестачею кадрів.
Потрібно сказати, що за існуючих нині в Україні цін на бензин та дизельне паливо недолив палива може принести великі прибутки нечесним продавцям. Так, недолив у 2% палива обертається тим, що нечесні продавці незаконно отримують 1 грн 3 копійки за один сплачений літр. Водій у цьому випадку недоотримує палива на 1 грн 3 копійки, сплачених за літр палива.
Нагадаємо, в Україні планують збільшити акцизи на всі види палива до мінімального рівня Євросоюзу. Цей процес буде поетапним. Останній етап підвищення акцизів на пальне має відбутися 1 січня 2028 року.
Раніше юристи розповіли, як в Україні поліцейські провокують тверезих водіїв.