Всі великі автовиробники вже взяли курс на електромобілі, оскільки в Європі з 2035 року заборонять продавати нові бензинові та дизельні автомобілі. В Україні перший електрокар Львівський автобусний завод розробив ще наприкінці 1940-х років. Він називався ЛАЗ-750...
ЛАЗ-750 був компактним фургоном з алюмінієвим каркасом, обшивкою з фанери і з електричною силовою установкою, який використовували для доставки пошти. Його розробили фахівці Львівського автобусного заводу та науково-дослідного інституту НАМІ.
Електрична силова установка складалася з двох електромоторів потужністю по 3,3 кВт та залізо-нікелевої акумуляторної батареї. Це дозволяло фургону, який, до речі, важив 2,6 т, розганявся до 30 км/год. Запас ходу у нього становив у середньому 60 км. Для 1950-х років це були дуже добрі показники. Зараз, звісно, вони здаються надто невеликими. До речі, у такого фургона вантажопідйомність сягала 500 кг.
Популярні зараз
Зеленський зробив заяву про втрати ЗСУ у війні з Росією
Українців, які отримають “1000 грн Зеленського“ за кордоном, змусять повернути гроші
Зеленський готовий запросити Росію на другий Саміт миру
Десятки тисяч українських домогосподарств отримають грошову допомогу від ЄС
Львівський автобусний завод та інститут НАМІ також розробили електромобіль ЛАЗ-751. Головна його відмінність від ЛАЗ-750 полягала у вантажопідйомності. Якщо у ЛАЗ-750 вантажопідйомність була, як ми вже говорили, 500 кг, то у ЛАЗ-751 значно більше – 1,5 тонни. Крім того, у ЛАЗ-751 ззаду були додаткові двері, щоб зручніше завантажувати та вивантажувати кореспонденцію.
До недоліків цього фургона слід віднести залізо-нікелеву акумуляторну батарею. Вона була надто важка і мала короткий термін експлуатації.
У 1951 році у Львові випустили партію з 20 електричних фургонів ЛАЗ-750 та ЛАЗ-751. Їх до 1958 року використовували у поштовій службі. На жаль, до нашого часу жоден такий фургон не зберігся.
Загалом електромобіль ЛАЗ-750 виявився вдалим. Його можна було випускати далі, модернізувати, розвивати проект. Однак, його виробництво коштувало вдвічі дорожче, ніж випуск аналогічної вантажної машини з двигуном внутрішнього згоряння. Тож ЛАЗ-750 і перестали випускати. Існує також версія, що виникли проблеми з акумуляторними батареями для цих електричних фургонів.
Львівський автобусний завод закрили у 2014 році. Серійно електромобілі в Україні не випускають. До початку повномасштабного вторгнення російських окупаційних військ повідомлялося, що деякі китайські фірми хочуть організувати в Україні випуск електричних автобусів.
Нагадаємо, раніше незалежні дизайнери показали, яким міг бути сучасний позашляховик ЛуАЗ.