Today.ua

Експерт розповів, чи можна заливати моторне мастило 5W-40 замість 5W-30

Існує кілька основних видів та класифікацій моторних мастил. Деякі автомобілісти впевнені, що ті чи інші моторні оливи взаємозамінні. Експерти журналу "За кермом" розповіли про те, чи можна заливати моторне мастило 5W-40 замість 5W-30.

Найпоширенішою класифікацією моторних мастил є класифікація SAE. Вона визначає в'язкість цієї рідини. Це головний показник мастила, так як його основною функцією є змащування деталей силового агрегату (але моторне мастило повинне також охолоджувати силовий агрегат, мити його зсередини і видаляти бруд у масляний фільтр).

В'язкість оливи позначають двома цифрами і літерою W. Перша цифра характеризує низькотемпературні властивості рідини, а друга визначає її поведінку при робочих температурах силового агрегату.

Чи можна використовувати моторне мастило 5W-40, якщо автовиробник рекомендує 5W-30? Найчастіше ні. Така заміна без наслідків пройде лише для сильно зношених двигунів. Якщо у автомобіля стандартний пробіг, а до капітального ремонту двигуна ще далеко, то таку заміну робити не можна. Якщо, звісно, ​​автовиробник сам її не рекомендує.

5W-40 – це густіша олива, ніж 5W-30. Її краще застосовувати влітку. Більше в'язке мастило погіршує охолодження поршня, тому може початися його підклинювання. Крім того, вузькі канали сучасних двигунів теж розраховані на певну в'язкість оливи. Через вузькі канали більш в'язкі оливи можуть не пройти.

Нагадаємо, більшість автовиробників рекомендують міняти моторне мастило приблизно через кожні 15 000 км пробігу. Але досвідчені водії роблять це при 7,5-8,5 тисячі кілометрів пробігу. Потрібно враховувати, що навіть дорога європейська олива, втрачаючи свої характеристики (а це відбувається досить швидко), завдає шкоди двигуну. Тому моторне мастило потрібно своєчасно міняти. Моторна олива зберігає свої властивості протягом 250-350 годин роботи двигуна. Швидше втрачають свої властивості оливи на мінеральній основі, а довше служать синтетичні оливи.

Не забувайте і не лінуйтеся кожні 1-1,5 тисяч км пробігу перевіряти рівень моторного мастила. Якщо рівень рідини почав різко падати, то її час міняти. Зверніть також увагу на колір та густоту оливи. Якщо мастило занадто рідке, то, напевно, до нього потрапив бензин чи дизельне паливо.

Раніше українських водіїв попередили, що незабаром закінчиться епоха низьких цін на автогаз, дизельне паливо та бензин.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ