Багато водіїв не замислюються про те, що деякими своїми діями можуть завдати сильної шкоди вузлам та агрегатам автомобіля, у тому числі двигуну. Особливо не рекомендується у спеку після тривалого напруженого руху різко зупиняти мотор.
Досвідчені водії, коли влітку температура повітря піднімається дуже сильно, не поспішають після зупинки автомобіля вимикати двигун. Чому? Справа в тому, що якщо після тривалого напруженого руху в спеку різко зупинити силовий агрегат, то він може отримати температурний удар з усіма негативними наслідками.
Звичайно, це не сильно нашкодить не дуже форсованим атмосферним двигунам із розподіленим упорскуванням палива. Але автомобілям, які оснащені потужними силовими агрегатами з турбонаддувом, шкода може бути дуже великою. Точніше, шкода їх двигунам.
А ремонт таких потужних моторів в Україні коштуватиме дуже дорого – до 500 000 грн, згідно з новим звітом Інституту досліджень авторинку. Так, власник кросовера BMW X5 2012 року випуску за капітальний ремонт двигуна заплатив 523 400 грн. Інший власник BMW X5 2012 року випуску з "прошитим" двигуном приїхав на СТО зі скаргою на дивний стукіт у силовому агрегаті. Справа закінчилася тим, що за капітальний ремонт двигуна він заплатив 339 600 гривень.
Власнику позашляховика Volkswagen Touareg 2006 модельного року за капітальний ремонт двигуна та роботи з ходовою частиною довелося заплатити 353 300 грн. У BMW 5 Series GT 2011 випуску на СТО при заміні сальника коленвала виявили проблеми з вкладишами. Зрештою власник цього автомобіля за ремонт двигуна заплатив понад 354 000 грн.
Тому не нехтуйте рекомендаціями досвідчених водіїв. Зокрема, не поспішайте у спеку після тривалого напруженого руху різко зупиняти двигун.
Нагадаємо, що на зниження ресурсу сучасних двигунів впливають кілька чинників. Наприклад, зниження об'єму камер згоряння, турбонаддув на малооб'ємних моторах, система старт/стоп, якщо не прогрівати взимку силовий агрегат.
Також не потрібно забувати регулярно міняти моторне мастило. Автовиробники зазвичай рекомендують міняти мастило через кожні 15 000 км пробігу за звичайних умов експлуатації та частіше за важких умов експлуатації. Досвідчені водії змінюють моторне мастило частіше – приблизно через кожні 7500 км пробігу.
Раніше водіям назвали найнебезпечнішу лампочку на панелі приладів.