Існує кілька головних причин, чому двигун автомобіля може передчасно вийти з ладу, ще до закінчення його ресурсу. Одна з головних причин – забитий радіатор охолодження силового агрегату.
Радіатор складається з тонких мідних трубок та алюмінієвих ребер. Завдяки цьому більша поверхня для охолодження. Якщо радіатор забитий, то двигун перегрівається, що призводить, наприклад, до пошкодження циліндрів і поршнів, поломки головки блоку циліндрів і таке інше.
Автовиробники зараз часто на свої автомобілі встановлюють одразу кілька радіаторів, один за одним. Можливо до 5 шарів радіаторів. Відстань між ними зазвичай становить до 10 мм. Якщо забивається перший радіатор, то інші починають працювати менш ефективно, що зрештою призводить до перегріву силового агрегату. Тільки на автомобілях без кондиціонера зазвичай встановлюють один пакет радіатора. Але такі автомобілі зараз випускають хіба що лише у країні-агресорі.
Як зрозуміти, що радіатор охолодження двигуна забився? Досвідчені водії знають, що про це може свідчити висока температура силового агрегату, а також те, що без особливих причин у салоні раптом стає жарко (навіть при включеному кондиціонері) і часте включення вентилятора (особливо в холодну погоду). Ще одна ознака – підвищена витрата палива.
Крім того, ознаками радіатора, який засмічився, може бути низький тиск моторного мастила та підвищена витрата палива. Також на існування цієї проблеми можуть натякати пошкодження на ребрах радіатора.
Потрібно знати, що радіатор двигуна забруднюється не лише зовні. Справа в тому, що під час експлуатації автомобіля в бачках радіатора накопичуються частки іржі та окалини, продукти окиснення алюмінієвих деталей. Тому промивати радіатор краще одночасно із заміною охолоджуючої рідини. Точних термінів, як часто потрібно мити радіатор, немає. Зазвичай рекомендують це робити один раз на рік (інші фахівці радять промивати радіатор усередині та зовні кожні 2-3 роки) або коли з'явилися видимі забруднення.
Очистити радіатор двигуна можна, звичайно, самостійно, але краще це зробити на СТО. Справа в тому, що для того, щоб якісно очистити радіатори, потрібно їх спочатку демонтувати. СТО може запропонувати також неінвазивне миття радіатора. Зазвичай ця послуга коштує дешевше, ніж демонтаж.