В Україні, як і раніше, більше половини ринку реагенту AdBlue, який потрібен для автомобілів з дизельним двигуном, не відповідає нормативам, і, швидше за все, виробляється в кустарних умовах з неякісних компонентів. Про це йдеться у новому дослідженні Інституту споживчих експертиз.
Інститут споживчих експертиз регулярно перевіряє якість бензину, дизельного палива та автогазу українських мереж АЗС. Також перевіряють якість реагенту AdBlue для дизельних автомобілів, який є розчином технічно чистої сечовини (32,5%) у демінералізованій воді (67,5%).
Чому таку велику увагу приділяють цьому реагенту? Справа в тому, що за його допомогою дизельні мотори досягають відповідності сучасним екологічним нормам. Якщо використовувати низькоякісний AdBlue, то може дуже швидко вийти з ладу каталізатор, а далі може статися накопичення відкладень, які закупорять систему SCR, а потім і всю вихлопну систему.
Крім того, поява відкладень сечовини у нейтралізаторі веде до механічного пошкодження елементів системи очищення відпрацьованих газів. Також через низькоякісний реагент може статися блокування елементів дозування AdBlue, через що зламаються компоненти, які не можна відремонтувати. А вони коштують дорого.
Популярні зараз
Російські військовополонені поскаржилися на їжу в Україні: “Хочеться домашнього салату Олів'є“
Сирський та Умєров звернулися до українців, які приєдналися до оборони держави
У 2023 році в нашій країні 70% ринку реагенту AdBlue не відповідало нормативам, що показало лабораторне дослідження Інституту споживчих експертиз. За рік ситуація не змінилася. Згідно з новим дослідженням цієї організації, в 2024 році в Україні теж 70% ринку реагенту AdBlue не відповідає нормативам.
Експерти вважають, що українські виробники AdBlue економлять на компонентах задля більшого прибутку. Раніше якісний AdBlue робило підприємство AZMOL-ВР у Бердянську. Але цей реагент українським автомобілістам зараз недоступний, оскільки Бердянськ тимчасово окупований російськими військами.
Тим часом, в Україні у 2024 році різко збільшилася якість дизельного палива. Такого висновку в результаті лабораторних досліджень дійшов Інститут споживчих експертиз. Експерти для перевірки взяли зразки ДП у 17 великих та середніх мережах АЗС, а також у деяких регіональних мережах та у так званих "бочках".
У чому причина такого різкого покращення якості дизельного палива на українських АЗС? Це пов'язано з тим, що в Україні у січні 2024 року заборонили продавати паливо екологічних стандартів Євро-3 та Євро-4, а також з тим, що правоохоронці посилили боротьбу із виробниками контрафактного палива.
Раніше у Мережі незалежний дизайнер показав віртуальний концепт нового позашляховика ЛуАЗ-969M.