Народні депутати Верховної Ради не змогли проголосувати у першому читанні за законопроєкт №11416-д, який передбачає підвищення податків та зборів, а також запровадження додаткових податків для АЗС, та відправили його на повторне перше читання. Про це повідомив народний депутат Ярослав Желєзняк.
За його словами, законопроєкт №11416 направили на нове перше читання. При цьому в документ на даному етапі більше поки що жодних змін не будуть вносити. Коли відбудеться повторний розгляд цього законопроєкту у сесійній залі українського парламенту – не уточнюється.
Законопроєкт №11416-д зареєстрували у Верховній Раді 30 серпня 2024 року. Це доопрацьований урядовий законопроєкт, який в українському парламенті зареєстрували у липні цього року. Законопроєкт передбачає наповнення державного бюджету під час війни за рахунок підвищення податків та зборів, а також за рахунок запровадження нових податків та зборів.
Деякі нововведення стосуються і автомобілістів. Так, спочатку Кабмін планував запровадити військовий збір у розмірі 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів. Крім того, пропонувалося запровадити щомісячний авансовий платіж податку на прибуток залежно від обсягів резервуарів АЗС.
У доопрацьованому законопроєкті №11416-д вже немає норми про військовий збір у 15% під час першої реєстрації нових та вживаних автомобілів, також уточнили механізм авансового платежу з АЗС.
Так, пропонується встановити щомісячний авансовий платіж податку на прибуток з АЗС у розмірі 30 000 грн у разі продажу одного автогазу, у розмірі 60 000 грн у разі продажу двох і більше видів палива, 45 000 грн у разі, якщо частка продажу автогазу становить 50% та більше.
Якщо АЗС із магазином, то пропонується встановити наступні щомісячні авансові платежі: 40 000 грн – якщо продають лише автогаз, 60 000 грн – якщо частка продажу автогазу становить 50% і більше, 80 000 грн – у разі продажу двох та більше видів палива.
Деякі експерти паливного ринку критикують можливе запровадження щомісячного авансового платежу з АЗС. Наприклад, Дмитро Леушкін вважає, що щомісячний авансовий податок на прибуток із АЗС вигідний великим операторам роздрібного паливного ринку, але не вигідний АЗС, які працюють у сегменті дискаунтерів.
Нагадаємо, раніше водіям пояснили, чи можна розпізнати неякісний бензин за кольором та запахом.