У автоматичної коробки передач є багато прихильників і супротивників. Точно так само як і у інших трансмісій. Сьогодні ми розповімо, що краще і надійніше - "автомат" або варіатор.
Варіатор
Варіатор (CVT) - це тип автоматичної коробки передач, який передає крутний момент від силового агрегату до коліс і плавно змінює передавальне відношення в деякому діапазоні регулювання (зміна може здійснюватися автоматично або вручну).
Варіатори бувають кліноременні зі шківами змінного діаметру, ланцюгові, тороїдальні.
Плюси і мінуси варіатора
До головних плюсів варіатора відноситься плавність ходу, динамічний розгін, високий ККД і економічність. Серед мінусів потрібно сказати про монотонні прискорення, складну електроніку і дороге обслуговування.
Автоматична коробка передач
Така коробка під час руху самостійно визначає оптимальне доступне передавальне відношення і переходить з одного передавального відношення на інше, а також автоматично виконує перемикання, підлаштовуючи зовнішню швидкісну характеристику двигуна під швидкість руху.
Передача крутного моменту від двигуна до коробки передач відбувається потоками робочої рідини. Жорсткого зв'язку між мотором і трансмісією немає. Це забезпечує роботу силової установки і зупинку автомобіля з включеною передачею, дає плавність передачі тягового зусилля.
Плюси і мінуси автомата
До безперечних плюсів слід віднести легке управління, машина ніколи не заглохне навіть у новачка, не так важко рухатися в пробках, просте і доступне обслуговування, високу надійність.
Серед мінусів - недостатня динаміка, низький ККД, збільшена витрата палива, ремонт влетить в копієчку.
Варіатор або автомат?
Однозначної відповіді на це питання немає. Все залежить від водія. Від умов експлуатації автомобіля.
Якщо для вас важливіше динаміка і економічність, то тоді краще варіатор, а якщо вам головне надійність, то тоді слід віддати перевагу автомату.
Нагадаємо, раніше ми розповіли, що не можна робити в автомобілі з АКПП.