Today.ua

В Україні заборонили бензин та дизель Євро-3 та Євро-4: на що очікувати водіям

В Україні знову заборонили продавати бензин та дизельне паливо екологічного стандарту Євро-3 та Євро-4. Відповідну постанову ухвалив Кабмін, повідомив у своєму Telegram-каналі представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Бензин та ДП екологічного стандарту Євро-3 та Євро-4 дозволили в Україні продавати у березні 2022 року. Це був один із заходів для того, щоб наповнити ринок паливом і стабілізувати ціни, які почали збільшуватися через повномасштабне вторгнення російських окупаційних військ. Тоді ж Кабмін скасував акциз на бензин та дизельне паливо, а також знизив із 20% до 7% ПДВ на паливо.

Усі ці заходи допомогли наповнити ринок паливом та стабілізувати ціни. Вже у червні 2022 року дефіцит автомобільного палива припинився.

Спочатку Кабмін стверджував, що бензин та дизельне паливо екологічного стандарту Євро-3 та Євро-4 дозволили продавати до кінця війни з російськими окупантами. Але на початку 2024 року стало відомо, що Міністерство енергетики розробило постанову про заборону палива стандарту Євро-3 та Євро-4. Тепер же ця постанова уряду набула чинності. Українські АЗС офіційно тепер мають продавати бензин та дизельне паливо лише стандарту Євро-5.

Кабмін мотивує заборону палива стандарту Євро-3 та Євро-4 тим, що ситуація на паливному ринку стабільна. Усі потреби держави, ЗСУ та інших споживачів у бензині та ДП повністю задовольняються.

Як заборона бензину та дизельного палива стандарту Євро-3 та Євро-4 позначиться на роздрібному паливному ринку?

Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн вважає, що зникнення з продажу бензину та ДП Євро-3 та Євро-4 ніхто з автомобілістів не відчує, оскільки їхня частка на ринку була мізерною. Тим більше, що таке паливо у нашій країні завжди існувало.

Директор мережі АЗС Prime Дмитро Леушкін вважає, що уряд заборонив бензин та дизель стандарту Євро-3 та Євро-4 для того, щоб поставити всі НПЗ, крім Укрнафти, поза законом. На його думку, тепер не буде конкуренції при покупці сировини, знизяться закупівельні ціни, а Укрнафта через демпінгові ціни стане повним монополістом.

На наш погляд, заборона бензину та дизельного палива Євро-3 та Євро-4 призведе до того, що на українських АЗС стане більше підробленого палива. На жаль, міні-НПЗ не можуть випускати паливо стандарту Євро-5.

Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, що в Києві побили інспектора з паркування та водія евакуатора.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ