Незалежний український дизайнер Роман Прядко створив віртуальні зображення нового позашляховика LUAZ-969-M. Таким може бути абсолютно новий знаменитий ЛуАЗ-969 "Волинь" у версії М, яка з'явилася у 1979 році.
Луцький автомобільний завод випускав позашляховик ЛуАЗ-969 з 1979 по 1992 рік. Його збудували на базі ЛуАЗ-969А. То була друга модернізація автомобіля ЛуАЗ-969А.
Позашляховик ЛуАЗ-969М отримав нові елементи дизайну кузова, новий салон, роздільний привід гальм, покращені ходові якості. Змінилися також його габарити. Довжина стала 3385 мм, ширина – 1560 мм, висота – 1770 мм, колісна база – 1800 мм, колія ззаду – 1320 мм, а колія спереду – 1325 мм. Дорожній просвіт – 280 мм. Маса автомобіля збільшилась до 960 кг.
LUAZ-969M, який продавався в СРСР, оснащувався таким самим двигуном, яким раніше оснащувався ЛуАЗ-969А. Витрата бензину – 10 л на 100 км шляху при швидкості 60 км/год. Максимальна швидкість сягала 85 км/год.
Мало хто знає, що позашляховики ЛуАЗ-969М у 1980-х роках кілька років постачали до Італії. Щоправда, там його доопрацьовували до місцевих вимог, а також встановлювали фордівський двигун.
Луцький автомобільний завод із 2001 року не випускає позашляховики ЛуАЗ. Наразі власником цього підприємства є корпорація "Богдан Моторс". Вона з 2006 року випускає у Луцьку автобуси.
В Україні наразі намагаються відродити бренд ЛуАЗ. Але цим займається не "Богдан Моторс", а компанія Luaz Motors. Вона під брендом LUAZ у дуже обмеженій кількості випускає компактні електричні пікапи LUAZ. Зважаючи на все, їх створюють на базі китайських електричних пікапів EEC L7e.
Роман Прядко останнім часом створив кілька віртуальних проектів відроджених автомобілів, які колись випускали у Запоріжжі та Луцьку. Так, наприклад, нещодавно він показав віртуальні зображення позашляховика LUAZ MANDRY, який міг би призначатися для далеких поїздок та відпочинку на природі.
LUAZ-969-M restyling 2025 – новий віртуальний проект Романа Прядка. На його думку, так міг би виглядати відроджений ЛуАЗ. Виглядає цей віртуальний проект дуже непогано. Відразу уявляєш такий позашляховик "наживо". На жаль, дуже мало шансів, що знайдеться інвестор для відродження серійного виробництва позашляховиків під брендом ЛуАЗ.