В Україні кілька категорій автовласників можуть їздити на своїх машинах без договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ). Це регламентується статтею 13 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів".
Зокрема, "автоцивілку" можуть не оформлювати учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності та особи з інвалідністю I групи, які постраждали під час війни. Обов'язкова умова – ці особи повинні особисто керувати транспортними засобами.
Крім того, ОСЦПВ не потрібне для інвалідів І групи та особам, які керують транспортним засобом інваліда І групи у його присутності.
Розмір страхового платежу за договором страхування зменшується на 50% за умови, що страхувальником є громадянин України – учасник війни, особа з інвалідністю ІІ групи, особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесена до І чи ІІ категорії, пенсіонер, а у ТЗ робочий обсяг двигуна до 2500 кубічних сантиметрів, і воно офіційно належить цьому громадянину. Ця пільга надається при особистом управлінні такою особою ТЗ.
Якщо автомобіліст, який законодавчо звільнений від оформлення ОСЦПВ, потрапив у ДТП зі своєї вини, то він повинен про це відразу повідомити поліцію і не пізніше трьох робочих днів з моменту ДТП письмово повідомити МТСБУ і надати всю необхідну інформацію (якщо такої можливості немає, то це потрібно підтвердити документально). Постраждалі водії мають обмінятися інформацією.
Слід зазначити, що під час війни з російськими окупантами українські водії, як і раніше, повинні мати страховий поліс. Деякі водії думають, що в таких умовах він не є обов'язковим і не продовжує дію страхових полісів. І помиляються. Під час воєнного стану "автоцивілка" потрібна. Інакше поліцейські складуть проти порушника адміністративний протокол і оштрафують його на 425 гривень.
Поліцейські повинні самостійно перевірити наявність страхового полісу у електронній базі, якщо водій відмовляється його пред'явити з якоїсь причини. Якщо його немає в електронній базі, то лише після цього вони можуть скласти відповідний адміністративний протокол. Інакше суд, швидше за все, скасує такий штраф.
Нагадаємо, раніше ми склали ТОП-3 б/в кросоверів, які найчастіше ввозять в Україну.