В Євросоюзі після підвищення акцизів на китайські електромобілі можуть подорожчати вживані автомобілі, що призведе до зростання цін і в Україні. Такої можливості не виключає голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.
Щомісяця в Україну ввозять приблизно по 20 000 б/в автомобілів. При цьому українці щомісяця купують близько 5 000 нових автомобілів. Тобто головне джерело поповнення українського автопарку – ввезення вживаних машин. Найбільше автомобілів у нашу країну ввозять із Євросоюзу та США.
Станіслав Бучацький зазначив, що через збільшення в ЄС мита на китайські автомобілі на європейському ринку можуть подорожчати вживані автомобілі. І це також стосуватиметься України, оскільки наша країна залежить від ринку Євросоюзу. На жаль, експерт не сказав, на скільки конкретно можуть подорожчати б/в автомобілі в Євросоюзі та в Україні.
Але на даний момент вживані автомобілі в Україні дешевшають. Це відбувається через економічну ситуацію, через війну з російськими окупантами. Перебої з електрикою знижують попит на електромобілі.
Популярні зараз
Зеленський зробив заяву про втрати ЗСУ у війні з Росією
Українців, які отримають “1000 грн Зеленського“ за кордоном, змусять повернути гроші
Зеленський готовий запросити Росію на другий Саміт миру
Десятки тисяч українських домогосподарств отримають грошову допомогу від ЄС
Нагадаємо, у Євросоюзі з 2030 року все нові автомобілі мають відповідати екологічному стандарту Євро-7. Очікується, що це призведе до зростання цін на нові машини, оскільки автовиробникам потрібно буде впроваджувати нові технології. Єврокомісія прогнозує, що через Євро-7 нові автомобілі на Старому континенті подорожчають у середньому на 304 євро. Автоматично подорожчають і вживані автомобілі.
Тим часом, в Україні планують збільшити акцизи на бензин, дизельне паливо та скраплений газ до мінімальних значень Євросоюзу. Цей процес буде поетапним. Перший етап розпочнеться, мабуть, 1 вересня 2024 року. Останній етап заплановано на 1 січня 2028 року.
Очікується, що внаслідок збільшення акцизів на пальне вони не лише досягнуть мінімальних значень Євросоюзу, а й стануть приблизно однаковими. Але стверджується, що експлуатувати автомобілі з ГБО, як і раніше, буде економічно вигідно.
Народні депутати Верховної Ради вже ухвалили за основу відповідний законопроєкт. Щоправда, вони проголосували за документ, який передбачає збільшення акцизу на скраплений газ на першому етапі з 52 до 55,60 євро за 1000 літрів. Але до законопроєкту під час підготовки до другого читання внесли правку, яка передбачає збільшення акцизу на скраплений газ на першому етапі до 165 євро за 1000 літрів.
Нагадаємо, раніше відома популярна схема обману водіїв на українських АЗС.