У Китаї розпочалося серійне виробництво першого електромобіля з натрієвою батареєю

Автор: Максимов Віталій

У Китаї розпочалося серійне виробництво нового електричного хетчбека JAC Yiwei EV. Це перший у світі серійний електромобіль із натрієво-іонною батареєю (натрієва батарея).

У Китаї розпочалося серійне виробництво першого електромобіля з натрієвою батареєю - today.ua

Yiwei – новий суббренд китайської компанії JAC. 50% акцій компанії JAC належить уряду Китаю, а решта 50% - Volkswagen Group. Німецький автогігант придбав акції китайського державного автовиробника у 2020 році.

У лютому 2023 року компанія JAC оголосила, що вона почала оснащувати свої електромобілі натрій-іонною батареєю, яка створена китайською компанією HiNa Battery. То був електричний хетчбек Sehol E10X. Потужність електричної силової установки у нього складає 25 кВтг. Запас ходу – 252 км/год. Батарею можна підзарядити до 80% всього за 20 хвилин.

У травні 2023 компанія JAC повідомила, що вона відмовляється від бренду Sehol, а всі її автомобілі будуть перейменовані в JAC або Yiwei. Таким чином, JAC Yiwei EV – це модернізована версія Sehol E10X. Потужність його натрієво-іонної батареї – 25 кВтг. Запас ходу – 252 км/год. Максимальна швидкість – 102 км/год.

Популярні зараз

Війна в Україні: у відомстві Буданова визнали, що Україна не зможе виграти у РФ на полі бою

Тариф на електроенергію для населення зросте найближчим часом: в НБУ прогнозують його суттєве підвищення

Рустем Умєров зник із публічного простору: що кажуть з цього приводу у Міноборони

У ЗСУ повідомили про плани росіян щодо захоплення Харкова та Сум

У Китаї розпочалося серійне виробництво першого електромобіля з натрієвою батареєю

У квітні 2023 року на автосалоні в Шанхаї дебютував електромобіль Yiwei 3 із натрієво-іонною батареєю. У продажу він з'явився влітку минулого року, але вже із класичною літієвою батареєю LFP, а не з натрієво-іонною батареєю. У Yiwei 3 запас ходу у топовій версії становить 505 км.

Які головні переваги натрієво-іонної батареї? У ній немає літію. Вона дешевша, ніж літієва батарея LFP, яку зараз активно використовують автовиробники у бюджетних електромобілях. Крім того, натрієво-іонна батарея краще працює в холодних умовах, тобто вона взимку менше втрачає енергії. Головний недолік натрієво-іонної батареї полягає в тому, що у неї менша щільність енергії, ніж у LFP.

У Китаї розпочалося серійне виробництво першого електромобіля з натрієвою батареєю

У Китаї багато автовиробників зараз розробляють натрієві батареї. Так, BYD разом із Huaihai Group інвестує 1,4 млрд доларів у будівництво нового заводу, який випускатиме натрієві батареї.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

В Україну зараз ввозять багато нових автомобілів з Китаю, зокрема електромобілів. Тому ми не здивуємося, якщо через деякий час на українських дорогах з'являться електромобілі із натрієвою батареєю. Такі електромобілі краще підходять для експлуатації в холодних умовах, ніж електрокари з LFP.

Нагадаємо, раніше ми розповіли про головні зміни для українських водіїв із 1 січня 2024 року.