Останнім часом в Україні сильно збільшилася кількість оголошень про продаж автомобілів на іноземній реєстрації. OBOZREVATEL розповів, чому українці стали активно продавати "євробляхи" і чи можна це зробити за законом.
В Україні скоро вступить в силу закон, який передбачає введення пільгового періоду (на 180 днів) розмитнення автомобілів на єврономерах. Вартість буде залежати від віку автомобіля і типу двигуна. В середньому розмитнення буде коштувати від 1000 до 3000 євро. Потрібно буде ще заплатити так званий «добровільний внесок» в 8500 гривень.
Чиновники стверджують, що це буде останній шанс за доступною ціною легалізувати автомобілі на іноземній реєстрації.
Багато власників "євроблях" не зможуть їх легалізувати навіть за цінами пільгового періоду. Тому вони поспішають їх продати.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Як за законом продати "євробляху"?
Згідно із законом продати "євробляху" в Україні неможливо, адже вона зареєстрована в іншій країні. Такі машини перебувають в нашій країні в митних режимах "транзит" або "тимчасове ввезення".
Тобто українці купують не автомобіль, а право користування ним, отримують техпаспорт і ключі. Потрібно врахувати, що за передачу іншій особі автомобіля, який знаходиться під митним контролем, передбачається великий штраф.
Як продають "євробляхи"?
Авто на іноземних номерах в нашій країні можуть продати взагалі без підписання документів, уклавши договір на словах. Та й паперовий договір в цій ситуації не матиме юридичної сили.
Один з членів організації "АвтоЄвроСила" розповів, що він свою "євробляху" продав, просто передавши її та техпаспорт. Саму передачу грошей зняли на відео. У відео покупець і продавець також сказали, що не мають один до одного претензій.
Чи збережуться штрафи, якщо авто продано?
Якщо українець самостійно завіз автомобіль під своїм ім'ям (до 22 листопада 2018 року було така можливість), то йому доведеться обов'язково його або вивезти або розмитнити. Продати його не можна. Також не можна його здати в розбирання. В іншому випадку буде дуже великий штраф за порушення митного режиму. Навіть після продажу права користування після закінчення часу такий українець може отримати штраф за порушення митного режиму (170 тис. грн).
Які існують ризики?
Право власності
Так як реальним власником машини залишається приватна особа або компанія за кордоном, вони можуть на законних підставах вимагати його повернути. Але такі ситуації практично не трапляються.
Розмитнення
У тих, хто купував право користування автомобілем вже в Україні, можуть виникнути складності з розмитненням. Для того, щоб оформити такий автомобіль, потрібно знайти його власника за кордоном. А це буває дуже складно.
Шахраї
При покупці права користування авто на єврономерах від такого ж користувача в Україні існує великий ризик стати жертвою шахраїв, адже договір купівлі-продажу не укладається.
Останнім часом в соціальних мережах активізувалися шахраї, які пропонують українцям розмитнити автомобіль на іноземній реєстрації за 50-100 доларів (зняти з обліку). Автомобілістам підсовують «липові» довідки про те, що автомобіль за кордоном нібито знято з обліку, а на митниці з'ясовують, що це не так.
Раніше ми повідомили, коли в Україні почне діяти пільговий період по розмитненню автомобілів на іноземній реєстрації.