За даними Укравтопрому, в Україні з січня по серпень 2024 року на нові автомобілі витратили близько 67,4 млрд гривень. Це на 19% більше, ніж українці витратили на нові легковики за аналогічний період 2023 року.
На нові автомобілі Toyota українці в січні-серпні 2024 року витратили близько 10,4 млрд грн. Цей японський автогігант упевнено посів перше місце на українському ринку нових автомобілів.
Від компанії Toyota трохи відстав баварський автогігант BMW. Українці на нові автомобілі BMW за звітний період витратили близько 8,6 млрд грн, а на автомобілі VW - близько 4,9 млрд грн.
На нові автомобілі Mercedes-Benz українці за перші вісім місяців 2024 року витратили 4,9 млрд гривень, а на нові автомобілі Renault - близько 3,6 млрд грн.
Популярні зараз
Російські військовополонені поскаржилися на їжу в Україні: “Хочеться домашнього салату Олів'є“
Сирський та Умєров звернулися до українців, які приєдналися до оборони держави
Нагадаємо, в Україні планують запровадити військовий збір у розмірі 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів. Це передбачає урядовий законопроєкт, зареєстрований у липні 2024 року у Верховній Раді. Також цей законопроєкт пропонує збільшити деякі вже існуючі податки та збори й запровадити нові податки. Одне із запланованих нововведень – авансовий платіж податку на прибуток залежно від обсягу паливних резервуарів АЗС.
Українські автоімпортери розкритикували запровадження військового збору у розмірі 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів. Вони стверджують, що це призведе до падіння продаж нових машин на 30-70%, а деякі автомобільні бренди взагалі можуть піти з українського ринку. На тлі запровадження військового збору в 15% автоімпортери стали менше замовляти автомобілів на 2025 рік.
Українські автоімпортери зараз намагаються переконати Міністерство фінансів та народних депутатів відмовитися від військового збору у розмірі 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів. Натомість пропонується розглянути можливість запровадження будь-якого іншого податку для операторів автомобільного ринку, щоб він був диференційованим.
Також Кабмін може змінити механізм авансового платежу податку на прибуток, залежно від обсягу паливних резервуарів АЗС. Наразі сторони обговорюють варіанти. Деякі паливні експерти вважають, що запровадження цього авансового платежу негативно вплине на роздрібний паливний ринок, стане більше підпільних АЗС, збільшаться ціни на паливо.