Today.ua

Фахівці назвали моторне мастило, яке не можна заливати в двигун автомобіля з пробігом

Багато автовиробників рекомендують використовувати моторне мастило 0W-20. Особливо ці рекомендації стосуються сучасних бензинових двигунів. Експерти журналу "За кермом" назвали автомобілі, в яких найкраще не використовувати цю оливу.

Олива 0W-20 - це високотехнологічне мастило з низькою в'язкістю при низьких і високих температурах. Воно популярне серед багатьох водіїв. У нього кілька переваг. Наприклад, економія палива, легкий запуск двигуна у холодні морозні дні, відповідність екологічним стандартам. Його часто використовують для сучасних бензинових двигунів, гібридних силових установок та турбодвигунів.

Але, виявляється, моторне мастило 0W-20 може нашкодити двигунам вживаних автомобілів або моторам з відносно великими зазорами. І це при тому, що більшість сучасних силових агрегатів розраховані саме на такий тип оливи.

У сучасних двигунів тонкі масляні канали. Тому через них більш в'язкі оливи можуть не пройти. При цьому малов'язке мастило знижує, нехай і небагато, витрату палива.

Але для моторів з відносно великими зазорами таке мастило використовувати не можна. Воно може завдати шкоди силовому агрегату. Чому? Дуже просто. Справа в тому, що в цьому випадку масляні насоси не створять потрібного тиску, не з'явиться масляна плівка між деталями, які труться. В результаті різко прискориться зношування двигуна.

Чи потрібно міняти моторне мастило навесні? Так, потрібно, але якщо автомобіль проїжджає за рік менше 10 000 км. Якщо машина проїжджає на рік 10 000 км і більше, то міняти моторне мастило потрібно не лише навесні, а й восени. Хоча автовиробники рекомендують міняти моторне мастило приблизно через кожні 15 тисяч кілометрів пробігу. Наприклад, Toyota рекомендує міняти моторне мастило кожні 10 000 миль (це десь 16 093 км). Але досвідчені водії змінюють моторну оливу навіть частіше. Приблизно через кожні 7,5-8 тисяч кілометрів пробігу.

Взимку моторне мастило втрачає свої властивості швидше, ніж улітку. При морозі під час нагрівання та охолодження двигуна утворюється вода, яка потрапляє в оливу. Через неї з моторної оливи випадають присадки і утворюється осад. У паливній системі швидко з'являється нагар.

Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, що в Україні ліквідували виробництво підробленої моторної оливи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ