Деякі водії з бажання заощадити не змінюють фільтр в автоматичній коробці передач або у варіаторі. В результаті коробка може передчасно вийти з ладу. Сьогодні ми розповімо, чому потрібно міняти фільтр в АКПП або варіаторі, а також про те, як часто це робити.
Зазвичай автовиробники рекомендують змінювати фільтр в автоматичній коробці передач або варіаторі кожні 50-70 тисяч км пробігу. Але на багатьох сучасних "автоматах" заміна фільтра взагалі не передбачена. Наприклад, у деяких моделей компаній Hyundai та Kia. Якщо у автомобілів цих компаній із шестиступінчастим агрегатом немає внизу піддону, то, отже, конструкція не передбачає заміну фільтра. Це можна зробити тільки при повному розбиранні.
Експерти рекомендують змінювати фільтр в автоматичній коробці передач щоразу при частковій або повній заміні оливи. Коли міняють оливу в коробці? Це залежить від конкретного виробника, від моделі та умов експлуатації автомобіля. Пам'ятайте, що під час експлуатації продукти зношування осідають у мастилі, знижуючи ресурс трансмісії. Страждають механічні частини трансмісії. Позбутися їх можна тільки одним способом – заміною оливу.
Так, наприклад, у кросовері Kia Sportage, який користується великою популярністю в Україні, рідину в автоматичній коробці передач потрібно оновлювати кожні 90 000 км.
У седані Toyota Camry та в кросовері Toyota RAV4, які теж мають великий попит в Україні, рідину в автоматичній коробці передач потрібно перевіряти кожні 40 000 км пробігу. За необхідності міняти.
У свою чергу в автомобілях Volkswagen Polo та Jetta з автоматичною коробкою передач оливу перевіряють кожні 60 000 км пробігу. За потреби її потрібно замінити.
Що ж до заміни фільтра, то у більшості автоматичних коробок передач це можна зробити вже після зняття піддону. А ось у варіаторів фільтр може бути вбудований у теплообмінник. Тому міняти його не дуже зручно.
І хоча автовиробники стверджують, що в сучасних автоматичних коробках передач олива розрахована на весь термін експлуатації, її міняти все-таки потрібно. Особливо якщо ви часто потрапляєте в дорожні пробки, якщо літо спекотне, а зима холодна, якщо водій віддає перевагу динамічному водінню, якщо часто їздите бездоріжжям.
Нагадаємо, раніше водіям розповіли, що не можна робити з кондиціонером, щоби його не довелося ремонтувати.