Червень 2024 року видався в Україні спекотним та дощовим. Згідно з прогнозом Укргідрометцентру, липень обіцяє бути теплішим за норму. Ніхто не хоче їздити у перегрітому салоні. Тому деякі водії вживають заходів для боротьби зі спекою. Іноді це може мати плачевні результати. Сьогодні ми розповімо, що водії категорично не повинні робити влітку.
Досвідчені водії знають, що в жодному разі влітку не потрібно встановлювати температуру кондиціонера на мінімум і включати обдув на повну потужність, якщо салон транспортного засобу перегрітий. Чому? Справа в тому, що лобове скло автомобіля може луснути через велику різницю температур.
Тому досвідчені водії спочатку направляють потік у нижню частину салону, виходять із автомобіля та чекають кілька хвилин. Торпедо, панелі дверей, кермо вони охолоджують змоченою водою серветкою.
Тріщина на лобовому склі не тільки збільшує ризик ДТП, але також може спричинити штраф. В Україні поліцейські за тріщину на лобовому склі штрафують водіїв, зазвичай, на 310 грн. Вони вважають, що це порушення передбачене ч.1 ст.121 КУпАП (Управління транспортним засобом, що має технічні несправності, з якими експлуатація його забороняється).
Юристи стверджують, що такі штрафи не мають під собою законної підстави, тому їх треба оспарювати у суді. На їхню думку, сколи та тріщини на лобовому склі транспортного засобу не належать до технічних несправностей. Відповідно до пунктів 31.1, 31.3, 31.4 ПДР, тріщина на склі не вважається технічною несправністю, за якої забороняється експлуатація автомобіля. Але суди часто так не вважають, підтримуючи рішення патрульних поліцейських.
Як влітку захистити автомобіль від спеки? Це можна зробити досить легко. Наприклад, намагайтеся паркуватися в тіні, найкраще в тіні будинку (але не в тіні дерев); користуйтеся екранами, якщо залишаєте автомобіль більше ніж на 1,5-2 години; захищайте автомобіль чохлом, якщо залишаєте його надовго; регулярно чистіть салон, використовуючи засоби для чищення автомобілів; не лінуйтеся мити автомобіль; регулярно перевіряйте рівень рідин, адже у спеку вони можуть швидше витрачатися; регулярно перевіряйте фільтри, щоб вони не були забиті; перевіряйте тиск у шинах.
Чому потрібно регулярно перевіряти тиск у шинах? На це є дві причини. По-перше, через спеку тиск у шині може піднятися вище за допустимий рівень. По-друге, через ультрафіолетові промені та високу температуру руйнується структура матеріалу покришки, адже в її складі є каучук.
Досвідчені водії також регулярно перевіряють радіатор та вентилятор охолодження, промивають підкопотний простір та водостоки. Якщо радіатор забитий сміттям, а вентилятор охолодження не працює, то це може призвести до перегріву двигуна з усіма поганими наслідками.
Нагадаємо, раніше водіям назвали моторну оливу, яка влітку потрібна автомобілям з великим пробігом.