При правильній експлуатації автомобіля з автоматичною коробкою передач він прослужить довго. Але "автомат" передчасно вийде з ладу, якщо його перегрівати. Сьогодні ми розповімо про те, чому найчастіше перегрівається автоматична коробка.
Фахівці кажуть, що є три основні причини перегріву "автомата". Перша причина – несправності. Друга причина – умови експлуатації автомобіля. Третя причина – манера керування автомобілем.
Несправності
Сучасні автоматичні коробки передач мають непогану надійність, але навіть невеликі відхилення в їх нормальному технічному стані призводять до перегріву. До цього призводять і ті чи інші недоліки в роботі системи охолодження.
Перегрітися автоматична коробка може також через проблеми з електровентилятором системи охолодження мотора. Ще одна причина перегріву - занадто велике зношування агрегату.
Умови експлуатації автомобіля
Багато автоматичних коробок передач страждають, так би мовити, нетерпимістю до бездоріжжя. Так, багато кросоверів та позашляховиків оснащуються "автоматами". Деякі з них відрізняються надійністю.
Наприклад, позашляховик Mitsubishi Pajero з 2008 року оснащується п'ятиступінчастою автоматичною коробкою передач А750F. Її ресурс сягає 200 000 км. Але при належному обслуговуванні ресурс цього "автомата" може бути ще більшим (до 350 000 км і більше).
У Nissan X-Trail ресурс автоматичної коробки Jatco JF613E без заміни масла досягає 200 000 км. Якщо при експлуатації X-Trail у мегаполісі міняти масло та фільтр кожні два роки, то ресурс цієї коробки досягне 250 000 км.
Але здебільшого автоматичні коробки не призначені для серйозного бездоріжжя. Через тривале буксування в бруді АКПП може перегрітися. Також автоматична коробка може перегрітися при буксируванні причепа.
І в місті автомобілі з автоматичною коробкою можуть чекати неприємності. Наприклад, "автомат" може перегріватись у дорожніх "пробках".
Манера керування автомобілем
Відомо, що від стилю водіння багато в чому залежить ресурс, як окремих агрегатів автомобіля, так і в цілому термін його експлуатації. Стан автоматичної коробки теж багато в чому залежить від стилю водіння. Якщо можливе перегрівання "автомата", то досвідчені водії рухаються плавно, вони різко не розганяються і різко не гальмують. І правильно роблять. Так вони продовжують ресурс коробки. Досвідчені водії рекомендують на світлофорі не ставити АКПП у нейтральне положення, але обов'язково це робити на залізничному переїзді.
Раніше українським водіям з ОСЦПВ розповіли, що робити при ДТП із електросамокатом.