При виборі моторного мастила для автомобіля потрібно спиратися на інструкцію. Існує кілька видів моторної оливи, у тому числі 10W-60. Але фахівці стверджують, що для більшості сучасних двигунів ця рідина не підходить.
Мастило 10W-60 зазвичай використовують у автомобілях з високопродуктивними та спортивними двигунами, які працюють під високим навантаженням. Воно підходить для потужних двигунів, які можуть зазнавати екстремальних навантажень. Наприклад, у спортивних автомобілів (трекових, ралійних).
Крім того, моторне мастило 10W-60 можна використовувати в так званих "заряджених" версіях стандартних автомобілів та у підготовленій позашляховій техніці, яка працює при дуже високих навантаженнях та у несприятливих умовах (висока температура, гірська місцевість, важкий вантаж і так далі).
Але для більшості сучасних двигунів олива 10W-60 не підходить. Дуже густе мастило погано зливатиметься через дренажні отвори в маслознімних кільцях і поршнях. Це призведе до їх закоксування з усіма негативними наслідками (наприклад, починається надмірна витрата мастила).
Нагадаємо, автовиробники зазвичай рекомендують міняти моторне мастило приблизно через кожні 15 000 км, якщо автомобіль експлуатується у нормальних умовах. Якщо автомобіль експлуатують у важких умовах (на бездоріжжі, у сучасних мегаполісах з їх постійними пробками, якщо дороги взимку посипають реагентами і так далі), то міняти цю рідину рекомендують частіше.
Але досвідчені водії змінюють моторне мастило частіше, ніж рекомендують автовиробники. Приблизно через кожні 8000 км пробігу. При такому пробігу рідина вже починає втрачати свої властивості (зазвичай найшвидше втрачають свої властивості оливи на мінеральній основі, а синтетична олива довше зберігає свої початкові властивості).
Раніше експерти повідомили, що в автомобілі з великим пробігом або з двигунами з відносно великими зазорами краще не заливати моторне мастило 0W-20, оскільки воно може призвести до прискорення зносу силового агрегату. Чому? Тому, що масляні насоси не створять потрібного тиску, не з'явиться масляна плівка між деталями, що труться.
Водіям рекомендують перевіряти рівень оливи приблизно через кожні 1-1,5 тисяч км пробігу. Тому, що можна своєчасно виявити ті чи інші проблеми. Наприклад, підвищену витрату оиви.
Нагадаємо, раніше водіям назвали найнебезпечнішу лампочку на панелі приладів автомобіля.