Зміна шин - звичайна процедура, особливо в міжсезоння, як зараз. Однак, незважаючи на її буденність, як самі водії, так і багато фахівців з шиномонтажу, припускаються помилок, здатних не тільки затьмарити життя людині за кермом, але й наразити її на небезпеку. Про ці розхожі помилки розповів у виданні "За кермом" експерт Володимир Соловйов.
Установка зношених і дефектних шин
Зрозуміло, що нові шини краще старих. Проте купувати щосезону нові - ніяких грошей не напасешся. А встановити зношені - все одно, що не встановлювати їх зовсім. Тому важливо дотримати розумний баланс між спокусою використовувати шини вічно і зносом цієї важливої деталі.
Перш ніж встановлювати шину, що вже використовувалась, слід перевірити її на цілісність, щоби потім не було несподіванки на дорозі. Знос покриття шин має бути рівномірним як у центрі, так і з боків. Якщо вона більше зношена з боків, значить шина була недокачана. Якщо ж знос більше в центрі, то це може свідчити про перекачування. У будь-якому випадку це погано.
Установка шин на пошкоджені диски
Корозія та різні інші чинники можуть зіпсувати диски. Тому, перш ніж встановлювати шини на старі диски, ретельно їх огляньте. Будь-яка нерівність диска буде провокувати розгерметизацію і змусить щодня підкачувати колесо. А в підсумку все одно доведеться звернутися до фахівців. В цьому випадку є вихід: диски зачистять до рівного металу і пофарбують. Це продовжить термін їхньої експлуатації, а заодно й убезпечить шину від контакту з нерівним металом.
Монтаж шини "насуху"
Монтувати шину всуху не можна та й навряд чи вийде. Для цього є спеціальна змазка. А ось застосовувати при монтажі мастило типу "літолу" або моторних масел не рекомендують. Вони роз'їдають гуму. В крайньому випадку, краще використовувати звичайний мильний розчин. Хоча, звісно, краще вдатися до допомоги фахівців, які це роблять по багато разів на день і мають великий досвід такої роботи.
Малюнок протектора може вказувати на неправильний монтаж
Від малюнка протектора також залежить якість зчеплення з дорогою. Причому напрямок цього малюнка теж має значення. При русі вперед такий направлений малюнок зменшує шанси на ковзання. Не помилитися при монтажі допомагають стрілки на боковинах шини, що вказують напрямок обертання. Якщо малюнок протектора асиметричний, то на шинах зазвичай позначені внутрішня (inside) і зовнішня (outside) сторона.
Неправильний тиск у шинах
Тиск для нормальної життєдіяльності шин не менш важливий, ніж тиск для людини. Як занадто низький, так і занадто високий - шкідливі. При зберіганні шини зазвичай тиск всередині знижують, при експлуатації підкачують. Оптимальне значення тиску в шинах свого автомобіля ви можете знайти на передньому або середньому стояку машини в отворі водійських дверей.
Розбалансування
Ще один ворог водія - розбалансовані колеса. Вони не тільки прискорюють знос деталей автомобіля і негативно впливають на плавність ходу машини, але ще й загрожують аваріями. Тому краще не займатися самодіяльністю, а зробити якісне балансування коліс у майстерні.
Неправильна затяжка болтів і гайок при кріпленні колеса
Кріплення колеса, знову ж таки, краще довірити фахівцям. У них для цього є ключі з пневмоприводом. Момент затяжки кріплення дорівнює 115 Нм. Навряд чи ви зможете досягти такого показника при ручному затягуванні. Звичайно, наші люди у винахідливості нічим не поступаються Архімеду, і запросто нарощують важіль ключа за допомогою труби. Однак у цьому випадку недовго й зірвати різьбу, а це може стати серйозною аварією під час руху.
Нагадаємо, якщо вам довелося стати учасником ДТП, постарайтеся не панікувати. Є чіткий алгоритм дій в такій ситуації. Про всяк випадок про нього варто пам'ятати.