Розмитнення "євроблях" вже незабаром може стати доступною процедурою, яка не дуже сильно б'є по кишені пересічного українця.
На цьому питанні за останні роки зламано немало списів, однак проблема, як була, так і залишається. До речі, цей пункт - зробити розмитнення доступним, був і в передвиборній програмі президента Зеленського. Однак він уже майже півтора року на посаді, а питання залишається відкритим.
За час, поки обговорюють цю проблему, активісти організації "Авто Євро Сила" спільно з юристами і парламентаріями напрацювали кілька законів, які в однаковій мірі могли б задовольнити і власників "евроблях", і державу. Одні не залишилися б після розмитнення без спіднього, інша - не зосталась би у програші.
Однак, незважаючи на ці спільні напрацювання, які вилилися в кілька законопроектів (№№3704, 3705 та 3706), на розгляд парламенту ці законопроекти не виносяться. Активісти "грішать" на главу парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, який, на їхню думку, пішов на поводу в автоолігархів.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Тому вони вирішили звернутися з петицією до президента, в якій закликають гаранта допомогти вирішити проблему з розмитненням і заодно виконати одну зі своїх передвиборних обіцянок. Петиція швидко набрала необхідні 25 тисяч голосів і навіть перебрала зайві. Тобто, президент тепер ніяк не зможе ігнорувати це питання.
Якщо гарант піде назустріч "євробляхерам" і схилить до цього парламент, то вже незабаром вартість розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації може бути істотно знижена. Тоді розмитнення буде обходитися не дорожче 30% від вартості автомобіля, а для водіїв, які належать до пільгових категорій - не дорожче 10%. При цьому і держава в програші не залишиться. Адже, за приблизними оцінками нині в Україні є близько 750 тисяч автомобілів на іноземних номерах. Їхнє розмитнення може поповнити бюджет на 17 мільярдів гривень.
Нагадаємо, незважаючи на підписаний меморандум між автомобілістами і МВС про непритягнення до відповідальності власників автомобілів на європейській реєстрації до прийняття Закону про доступне розмитнення, поліція продовжує штрафувати "євробляхерів".