Якщо в Україні запровадять військовий збір у 15% при першій реєстрації автомобілів, то покупцям нових машин доведеться додатково платити 180-280 тисяч грн. Такий прогноз зробила директор дилерської мережі "Автотрейдінг Атолл Груп" Галина Шипулова, повідомив AUTO-Consulting.
За її словами, зараз українці при купівлі автомобіля середнього класу платять під час реєстрації від 30 000 до 80 000 грн податків та зборів. Але якщо народні депутати Верховної Ради ухвалять урядовий законопроєкт №11416, то ця сума збільшиться до 180-280 тисяч грн. Це призведе до того, що українці значно рідше купуватимуть нові автомобілі, можливо в 3 рази менше, ніж зараз.
Законопроєкт №11416, розроблений Кабміном, передбачає наповнення державного бюджету України за рахунок збільшення податків та зборів, а також за рахунок запровадження нових податків та зборів. Очікується, що це допоможе скоротити дефіцит бюджету, який зараз, за словами міністра фінансів Сергія Марченка, становить 500 млрд гривень.
У законопроєкті №11416 є дві пропозиції, які безпосередньо стосуються водіїв та автомобільного ринку. Перша пропозиція – введення військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів та при першій реєстрації вживаних автомобілів (тобто євроблях). Друга пропозиція – запровадження авансового платежу податку на прибуток, пов'язаного з ємністю резервуарного парку АЗС.
Популярні зараз
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Багато експертів автомобільного ринку вже розкритикували ці нововведення, заявивши, що насправді замість наповнення державного бюджету вони призведуть до зниження надходжень. Такої думки, приміром, дотримуються експерти інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting.
Багато українських дилерів вважають, що через введення військового збору в 15% при першій реєстрації автомобілів продажі нових машин в Україні знизяться на 30-50%, оскільки мало хто захоче платити додатково 200 000 грн за реєстрацію. Як наслідок, зниження продажів нових автомобілів призведе до зниження податкових надходжень від розмитнення та від продажу ТЗ.
Що ж до авансового платежу податку на прибуток, пов'язаного з ємністю резервуарного парку АЗС, за який виступає Кабмін, то це матиме цілу низку негативних наслідків. Наприклад, експерт паливного ринку Дмитро Леушкін прогнозує, що цей новий збір призведе до того, що багато операторів роздрібного паливного ринку підуть у "тінь", перестануть платити податки, а ті, хто продовжить працювати офіційно, на 50% скоротять кількість резервуарів на своїх АЗС та збільшать ціни.
Раніше ми розповіли про те, що буде в Україні з цінами на бензин та ДП восени 2024 року.