Чому водій не повинен починати рух відразу після запуску двигуна

Багато водіїв переконані, що прогрівати двигун сучасного автомобіля не потрібно не тільки влітку, а й взимку. Дехто просто не хоче витрачати на це час. Вони роблять серйозну помилку, яка може їм дорого обійтися. Сьогодні ми розповімо, чому мотор машини потрібно гріти перед початком руху і в холодну, і в теплу пору року.

Чому водій не повинен починати рух відразу після запуску двигуна - today.ua

Зима

У холод стінки циліндрів на непрацюючому двигуні стискаються, і зазори між поверхнями, що труться, скорочуються. Якщо не прогріти мотор, то загусле моторне масло не встигне піднятися по каналах з піддону картера, двигун зазнає масляне голодування, що прискорить знос його елементів, які труться.

Весна, літо і осінь

Можна подумати, що в теплу пору року таких проблем не повинно бути, і, отже, не треба витрачати дорогоцінний час на прогрів силового агрегату. Однак, це не так.

Після тривалої стоянки моторне масло стікає в картер і потрібен певний час, щоб воно розійшлося по системі. У теплу пору року для цього достатньо 2-3 хвилин. В іншому випадку масло не встигне потрапити до деталей, що труться, це прискорить їх знос.

Також потрібно врахувати, що якщо почати рух без прогріву, то масло буде гірше надходити в масляний фільтр. Тобто воно буде гірше очищатися.

Крім того, масляне голодування двигуна при відсутності його прогріву призводить до того, що зі стінок циліндрів змивається мастило. В результаті з'являються задири на стінках циліндрів.

Як зрозуміти, що двигун прогрівся?

Якщо стрілка тахометра опустилася приблизно до 900 об/хв, то, значить, змазка відбувається вже належним чином і можна починати рух. Досвідчені водії навіть на слух, по шуму, який видає двигун, вловлюють, що змазка починає здійснюватися належним чином.

Врахуйте, що довго силовий агрегат прогрівати не можна. Цього особливо не переносять малооб'ємні двигуни з турбонаддувом.

Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, як перевірити двигун перед покупкою б/в автомобіля.