Деякі автомобілісти стверджують, що шиповані шини вже не актуальні, тим більше в нашій країні з її досить м'яким кліматом, і тому краще ставити нешиповані покришки. Насправді у шипів є багато переваг навіть тоді, коли зовсім немає снігу...
Почнемо з того, що заморозки в нашій країні зазвичай починаються пізно восени. Все залежить від погоди, а вона мінлива. Ось і виходить, що на дорозі раптово восени утворюється плівка, яка водіям навіть не помітна. Тільки коли вони починають гальмувати, розуміють, що щось пішло не так.
В цьому випадку допоможе тільки шипована гума. На нешиповану сподіватися не треба, адже на льоду гальмує саме шип.
При спуску по грунтовій дорозі теж найкраще допоможе гума з шипами. Справа в тому, що за ніч в коліях може утворитися лід. Це збільшує ризик аварійної ситуації.
Ще один аргумент на користь того, що шиповані шини можуть виручити навіть тоді, коли немає снігу, є те, що у них направлений малюнок протектора. Що з цього випливає? В бруду автомобілі з шипамими поводяться краще, ніж з нешипованою гумою, у якій асиметричний малюнок.
Хтось скаже, що шиповані шини на сухому асфальті гірше гальмують. Це не зовсім так. Насправді шипи входять в асфальт також, як в лід, але тільки навантаження на них сильно збільшується. Тому вони вилітають.
Гальмування більше залежить від протектора і складу гуми. Так як така шина еластичніша ніж, наприклад, всесезонна, то в близьконульову температуру вона ефективніше. Автомобіль швидше зупиниться.