Today.ua

Названо причину, чому може раптово зламатися АКПП

Автоматичні коробки вважаються менш надійними, ніж механічні коробки. При правильній експлуатації "автомати" мають все ж таки великий ресурс. Але якщо своєчасно не змінювати мастило в АКПП, то вона може раптово зламатися.

Автовиробники кажуть, що у сучасних автоматичних коробках передач міняти мастило не потрібно, оскільки воно розраховане на весь термін служби агрегату. Виняток становлять випадки, коли автомобіль експлуатують у важких умовах (дорожні "пробки" теж можна віднести до важких умов експлуатації). Компанія Toyota попереджає, що рідину в "автоматі" потрібно міняти кожні 60 000 км, якщо автомобіль експлуатують у важких умовах. Деякі виробники коробок передач у цьому випадку рекомендують міняти мастоло з більш короткими інтервалами.

Однак, досвідчені водії за будь-яких умов експлуатації машини обов'язково змінюють рідину в "автоматі", продовжуючи тим самим його ресурс.

Справа в тому, що сучасні автоматичні коробки передач більш вибагливі та чутливі до якості оліви. У трансмісійному мастилі під час експлуатації автомобіля швидко збільшується кількість заліза, що свідчить про зношування деталей, знижуються миючі здібності. В результаті скорочується ресурс коробки.

Зазвичай ресурс автоматичної коробки становить близько 300 000 км. Якщо ж не міняти в ній оливу, то ресурс буде близько 150 000 км. Міняти мастило потрібно приблизно кожні 50-60 тисяч км пробігу. В іншому випадку деталі коробки будуть швидко зношуватися, вона може раптово зламатися.

При заміні мастила в автоматичній коробці передач у автомобіля з пробігом понад 100 000 км потрібно обов'язково поміняти внутрішній фільтр. Якщо внутрішній фільтр забитий, то прискорюється знос коробки передач.

Автоматична коробка може перегрітися і зламатися, якщо при натиснутій педалі гальма тиснути на акселератор або якщо довго буксувати, а також якщо під час руху включити режим "Паркінг".

Потрібно враховувати, що автомобілі з автоматичною коробкою передач не призначені для подорожей по бездоріжжю. Хоча, звісно, офіційно це не заборонено. Справа в тому, що при русі по бездоріжжю може відбуватися тривалий перегрів мастила, а це призводить до деформації корпусу гідроблоку і до інших проблем з коробкою передач.

Раніше ми розповіли, що в Україні капітальний ремонт двигуна автомобіля на СТО може коштувати до 520 000 гривень.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ