У 2022 році українці з-за кордону ввозили більше б/в дизельних автомобілів, ніж бензинових. Загалом у минулому році українці купили понад 444 тисячі нових і б/в авто з дизельним мотором. Деякі водії своїми діями здатні завдати шкоди дизельній машині.
По-перше, велику шкоду автомобілю з дизельним двигуном можна завдати, якщо в бензобак додати гас (іноді його додають разом з ацетоном). "Досвідчені" водії стверджують, що це нібито покращує динаміку (через очищені форсунки) і знижує витрату палива.
Подібна практика існувала ще за радянських часів. Але тоді дизельні мотори та ДП були зовсім іншими. Наразі у дизельному паливі менше сірки, ніж раніше. Згідно з нормативом, в Україні вміст сірки у ДП не повинен перевищувати 10 мг/кг. Це означає, що якщо додати до нього гас, який на думку "досвідчених" водіїв його розріджує, то відбудеться прискорене зношування паливного насоса високого тиску і форсунок. Тобто гас шкідливий дизелю, як, до речі, і ацетон (він може пошкодити пластмасові елементи системи живлення).
Існує лише одна причина, через яку можна додати гас у дизельне паливо – якщо є ризик замерзання палива. У цьому випадку гас додають не більше 10% від наявного палива.
По-друге, велику шкоду автомобілю з дизельним двигуном можна завдати, якщо додати в бензобак моторне мастило. Стверджується, що це нібито покращує динамічні характеристики автомобіля, він нібито починає "краще їхати". Насправді, це не так. До того ж весь нагар залишається в камері згоряння, що призводить до зниження потужності двигуна, збільшення витрати палива і детонації (відбувається руйнування основних вузлів двигуна).
Висновок: у бак будь-який дизельний автомобіль заливати моторне мастило з метою покращення характеристик не можна.
Як бачите, серед автомобілістів досі живуть стереотипи, від яких уже час давно відмовитися. Деякі з них у кращому разі нешкідливі. Але є стереотипи, які можуть завдати лише шкоди автомобілю, часом дуже серйозної. Серед них – поради щодо додавання в бак дизельної машини гасу та мастила.
Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, як узимку короткі поїздки "вбивають" автомобілі та як із цим боротися.