Перед настанням холодів автомобілістам потрібно обов'язково перевірити акумуляторні батареї, щоб узимку не зіткнутися із серйозними проблемами. Сьогодні ми розповімо про те, як зрозуміти, що потрібно купити нову батарею.
Почнемо з того, що в Україні, згідно з ДСТУ ГОСТ 959:2006, середній термін служби батарей в експлуатації має бути не менше 12 місяців при пробігу не більше 150 000 км або 24 місяців при пробігу не більше 90 000 км (або 3000 мотогодин). Середній термін служби батарей, що не обслуговуються, в експлуатації повинен бути не менше 48 місяців при пробігу не більше 100 000 км або 4000 мотогодин.
Середній термін служби або напрацювання акумулятора в експлуатації визначають двома способами. Один із них - до моменту зниження ємності нижче 40% від номінальної.
Що це означає? Це означає, що, наприклад, якщо вашої батареї вже понад 4 роки, то краще купити нову. Хоча, якщо автомобіль експлуатували мало, то у батареї ресурс може бути значно більшим.
Можна орієнтуватися на термін служби батарей, але також потрібно виходити з реального стану. З вашою батареєю все гаразд, якщо стартер легко крутить коленвал. Пам'ятайте, що під час роботи двигуна напруга на клемах акумулятора повинна становити 14,0–14,4 В. Це свідчить про те, що батарея добре заряджається. Якщо напруга на клемах менше 12,6 В, то потрібно купити нову батарею.
Але купувати батареї, як то кажуть, про запас, не треба. За час зберігання вони неодмінно втратять свої властивості. У батареї, як у будь-якого товару, є певний термін зберігання.
Відповідно до ДСТУ ГОСТ 959:2006, батареї І групи мають бути стійкими до впливу температур від мінус 40 до плюс 60 градусів за Цельсієм. Насправді взимку багато автомобільних акумуляторів швидко розряджаються. Тому перед настанням холодів їх потрібно перевірити. Зарядіть АКБ, перевірте рівень електроліту та його щільність. Якщо рівень нижчий за норму, то тоді його потрібно відновити.
Покладіть у багажник пускові дроти для прикурювання. Взимку вони можуть дуже стати в нагоді в дорозі.
Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, чи можна на автомобіль встановлювати акумуляторну батарею, ємність якої більша або менша за штатну.