Today.ua

Як продовжити життя двигуну: 5 умов

Сучасні двигуни в силу певних причин не такі надійні, якими були силові агрегати ще пару десятків років назад. Часто у моторів утворюються задири, після чого їх життя практично закінчується. Але відстрочити передчасну смерть двигуна цілком можливо, вважають експерти журналу "За кермом".

Що таке задир?

Задир - взаємне пошкодження поверхонь тертя при їх роботі без зазору, тобто без змащення. Рух без змащення призводить до мікросварівання виступаючих елементів мікронерівностей. Зрив цих частинок веде до подальшого зростання температури. У випадку з циліндром це ще більше збільшує діаметр поршня - задир зростає. В результаті - руйнування поршня, шатуна, блоку циліндрів і, не виключено, коленвалу.

Найчастіше задирає ту стінку поршня, на яку діють сили від нахиленого шатуна при робочому ході.

Тому краще себе почувають мотори, де з цього боку розташований більш холодний впуск, а не гарячий випуск. Вигідні мотори з випуском на передній стороні мотора.

Задири в циліндріНевидимий перегрів

Невидимий перегрів 

У багатьох сучасних авто термометри налаштовані так, що не починають "бити на сполох", навіть якщо температура двигуна досягає +110 градусів. Тому досвідчені водії встановлюють додатковий пристрій для контролю за температурою. Так вони уникають задирів в циліндрі.

Коли прихопить?

В сучасних силових агрегатах прихват можливий при перегріванні, коли поршень розширився більше розрахункового, при великому навантаженні на холодному моторі, коли поршень нагрівся і розширився, а циліндр не встиг, а також при поганій змазці пари поршень-циліндр.

Крім того, задири можуть виникати через те, що автовиробники економлять на установці форсунок, які подають масло на днище поршня і при надмірному використанні пускових рідин, коли мастило зі стінок циліндрів змивається, а потім відбувається різкий запуск, і вихід мотора на високі обороти.

Пил і пісок

Картина, схожа на задири, з'являється на стінках і юбках поршнів при попаданні в циліндри сторонніх часток - пилу і піску.

Пісок потрапляє, наприклад, при заміні свічок (якщо колодязь був недостатньо очищений). Також впускний тракт може підсмоктується пил і пісок як до дросельної заслінки, так і після. Через що? Через всохлі гумові прокладки.

Крім того, навіть вакуумний підсилювач гальм потихеньку подає у впускний трубопровід двигуна повітря, але де гарантія, що в ньому немає пилу?

Такі пошкодження циліндра, поршня і кілець не треба плутати з задиром. Це абразивний знос великими частками піску.

Іноді водії можуть самі відправити пил на впуск при заміні фільтра. А неправильно встановлений елемент постійно подає брудне повітря в силовий агрегат.

Частинки кераміки

У циліндри двигуна через відкриті випускні клапани можуть також потрапити частинки кераміки від каталітичного нейтралізатора, який руйнується, що відбувається при пробігу 50-150 тисяч км. Якщо він керамічний і якщо застосована схема з катколектором.

Потрібно відзначити, що на двигунах з турбонаддувом таке явище неможливо. Цьому заважає турбонагнетатель.

Як продовжити життя двигуну

Для цього потрібно дотримуватися простих правил. Зокрема, необхідно контролювати температуру мотора, не допускати перегріву, своєчасно мити радіатори. Після холодного пуску потрібно трохи прогрівати силовий агрегат, а далі рухатися, не даючи великих навантажень до повного прогріву.

Потрібно стежити за справністю каталітичного нейтралізатора, використовувати якісне паливо і масло, а також купувати якісні повітряні фільтри і правильно їх міняти.

Раніше ми розповіли, як перевірити двигун при покупці б/в автомобіля.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ