Багато автомобілістів при продажу своїх машин скручують одометр. Правда, одні це роблять скромно, а інші можуть «омолодити» авто на 200-300 тис. кілометрів. Сьогодні ми розповімо про те, як хоча б приблизно визначити пробіг, не спираючись на свідчення одометра.
Перш за все, потрібно відзначити, що якщо автомобілю пішов другий десяток років, то на перший план виступає його реальний стан, а не одометр.
У того чи іншого автомобіля відомі цифри пробігу, при яких наступають характерні прояви зносу. За допомогою Інтернету зараз можна дізнатися практично будь-яку інформацію. Ознаки реального пробігу потрібно шукати в наступних місцях:
Електронна пам'ять
Справжній кілометраж майже завжди зберігається в пам'яті електронних блоків. Так, в електронному блоці управління трансмісії може зберігатися пробіг, при якому раніше "вискочила" якась помилка. І ця цифра може виявитися на 100 тис. км більше, ніж та, яка зараз на одометрі.
Вид інтер'єру
Багато чого, звичайно, тут залежить від того, наскільки акуратним був водій. Проте, сліди зносу в салоні не приховати. Після 50-70 тис. км з'являються потертості на педалях, а до 200 тис. км помітно потруться водійське крісло і кермо. Якщо оббивка шкіряна, то процес може відбуватися в два рази швидше.
Знос двигуна
Багато про стан двигуна може сказати колір диму з вихлопної. При 300 тис. км дим може бути з відтінком синього або чорного кольору. Правда, іноді цю ознаку маскують, тому стан силового агрегату повинен визначити фахівець на автосервісі.
Стан ходової
Тут теж багато що залежить від конкретного автомобіля і умов експлуатації. Зазвичай заводські сайлент-блоки і шарові опори залишаються в порядку до 60-80 тис. км. Нові шарніри у автомобіля з пробігом 50 тис. км повинні викликати підозру.
Амортизатори
Заводські амортизатори служать в середньому до 100 тис. км. Перед продажем авто їх не всі міняють, тому що не хочуть зайвих витрат. Тим не менш, деякі змінюють амортизатори. Тому краще за все перевірити їх на спеціальному стенді.
Як встановити діагноз б/в авто
Якщо при огляді автомобіля ви помітили відразу кілька ознак, які вказують, що його реальний пробіг більше, ніж заявлено, то це привід задуматися. Якщо ж вам підозрілою здалася тільки одна обставина, то краще за все проконсультуватися з фахівцем.
При побіжному знайомстві з машиною не потрібно брати до уваги стан гальмівних дисків і колодок, фільтрів, шин. Хоча, звичайно, можна влаштувати допит продавцеві про терміни заміни цих деталей. Потім зіставте реальний стан, наприклад, колодок, заявлений термін заміни і стандартні цифри пробігу колодок для цієї моделі.
При огляді автомобіля потрібно врахувати, що деяким поверхням можна повернути «майже первісний» вид. Наприклад, пластику в салоні. Тому на оббивці шукайте не бруд, а потертості, стерті написи на кнопках.
Коли ви вирішите, що сподобавшийся автомобіль - це те, що вам потрібно, то перш ніж укласти угоду запросіть фахівця. Нехай він ще раз огляне машину і висловить свою думку. На всякий випадок. Щоб ви не купили «кота в мішку».
Раніше експерти розповіли, в яких випадках потрібно замінити гальмівні колодки, якщо вони ще не «скриплять».