За попередньою інформацією, Кабмін передумав вводити в Україні військовий збір у 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів, що передбачав раніше законопроєкт №11416. За словами народного депутата Ярослава Железняка, у доопрацьованому законопроєкті немає такої норми.
Законопроєкт №11416 зареєстрували у Верховній Раді у липні 2024 року. Його розробили у Міністерстві фінансів з ініціативи прем'єр-міністра Дениса Шмигаля. Законопроєкт передбачає підвищення в нашій країні податків та зборів, а також запровадження деяких нових податків та зборів.
Очікувалося, що підвищення податків торкнеться й українських автомобілістів. По-перше, Кабмін виступав за те, щоб запровадити новий військовий збір у 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів. По-друге, Кабмін планує встановити щомісячні авансові внески для АЗС (залежно від обсягу паливних резервуарів).
Ці та інші нововведення, які пропонує Кабмін України, багато українців зустріли критикою. Так, автоімпортери стверджують, що військовий збір у 15% при першій реєстрації нових та вживаних автомобілів замість наповнення державного бюджету призведе до зниження грошових надходжень до нього. Чому? Тому що, як очікується, продаж нових автомобілів знизиться на 30-70%, а деякі автовиробники взагалі можуть піти з українського ринку.
Популярні зараз
Російські військовополонені поскаржилися на їжу в Україні: “Хочеться домашнього салату Олів'є“
Сирський та Умєров звернулися до українців, які приєдналися до оборони держави
За словами Ярослава Железняка, на початку вересня 2024 року доопрацьований законопроєкт №11416 розглянуть у профільному парламентському Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики.
У цьому документі вже немає згадки про військовий збір у 15% під час першої реєстрації нових автомобілів. Замість нього пропонують запровадити податок на перепродаж автомобілів. Це трохи дивно, адже такий податок вже є у нашій країні (3%, 4% та 5% залежно від вартості автомобіля). Не виключено, що це податок збільшать. Але, повторимо, офіційно ця інформація ще не підтверджена.
Також у доопрацьованому законопроєкті №11416 змінили механізм щомісячних авансових внесків для АЗС (залежно від обсягу паливних резервуарів). Але в якій частині – поки що не відомо. Попередній механізм авансових платежів податку на прибуток залежно від резервуарів АЗС, як стверджують деякі експерти, міг призвести до негативних наслідків. Наприклад, деякі АЗС могли перейти на роботу в "тінь" та збільшити ціни на бензин та дизельне паливо.
Нагадаємо, в Україні хочуть запровадити новий штраф для водіїв у 34 000 грн.