Досвідчені водії можуть навіть на слух визначити, що двигун автомобіля перебуває у жалюгідному стані, що у нього ті чи інші проблеми. Експерти журналу "За кермом" розповіли про те, як на слух визначити, що двигун "убитий".
Перш за все, зазначимо, що якщо двигун прогрітий, то багато дефектів визначити на звук не можна. Тому силовий агрегат слід слухати на холодну.
Мотор повинен працювати рівномірно та стійко. По мірі прогріву обороти мають знижуватися. Якщо чути стукіт поршнів, то, мабуть, між деталями збільшилися зазори. Якщо дзвенить ланцюг приводу ГРМ, то, мабуть, погано працює гідронатяжник. Автомобіліст по занадто великому шуму ланцюга ГРМ може визначити, що його час міняти.
Якщо в той час, коли двигун набирає обертів, ви чуєте стукіт, сторонні шуми, то, мабуть, силовий агрегат перебуває в поганому стані. Стуки означають, що це, мабуть, шатунні вкладиші.
Якщо ви чуєте шипіння повітря, то, ймовірно, деталі впускного тракту погано з'єднані. Зазвичай шум повітря практично не чути.
Не секрет, що деякі продавці автомобілів у бажанні отримати від покупця якнайбільше грошей, вдаються до різних хитрощів. Так, недобросовісні продавці можуть скрутити одометр, замаскувати сліди ДТП. Іноді вони спеціально послаблюють кріплення деталей у вихлопній системі, щоб замаскувати цим шумом звуки, які видає "убитий" двигун.
Деякі двигуни через свої конструктивні особливості видають звуки, які можуть насторожити недосвідчених водіїв. Але це не дефект, а, як ми вже казали, конструктивна особливість. Наприклад, у деяких автомобілів Kia та Hyundai спостерігається сильне стрекотіння паливних форсунок.
Звичайно, перевірка двигуна на звук – це лише первинна перевірка. Для гарантованої перевірки двигуна потрібний висококваліфікований механік та відповідне обладнання.
Перед тим, як залучити спеціаліста, двигун можна оглянути самому. За допомогою ліхтарика та дзеркала огляньте задню частину двигуна, чи немає там слідів оліви чи антифризу. Перед продажем автомобіля зазвичай миють двигун, але часто у продавця руки не доходять помити задню частину. Ось там і можуть залишитися сліди мастила чи антифризу. Це може свідчити про відповідні проблеми.
Нагадаємо, раніше фахівці назвали моторне мастило, яке не можна заливати у двигун автомобіля з пробігом.