Деякі автовиробники кажуть, що допустима витрата моторного мастила при звичайній експлуатації автомобіля становить 1 л на 1500 км пробігу, а при експлуатації у важких умовах – 1 л на 1000 км пробігу. Експерти розповіли про те, яка насправді нормальна витрата цієї рідини має бути в автомобілі.
Сучасні двигуни витрачають оливи більше, ніж витрачали силові агрегати ще наприкінці XX століття. В наш час навантаження на деталі може вже не відповідати їх запасу міцності. Збільшений рівень стиснення та зростання ефективного тиску в циліндрах призводять зрештою до прориву газів у камеру згоряння.
І не забуватимемо, що автовиробники зараз активно використовують наддув. Деяка кількість оливи обов'язково потрапить у циліндри. Чим більше знос, тим більше зростає витрата моторного мастила через турбокомпресор. Справа в тому, що навіть у нового турбокомпресора, на жаль, газодинамічні ущільнення можуть пропускати гази.
Куди зникає моторне мастило? Воно угоряє, випаровується, відбувається його витік, відбувається його проникнення в систему охолодження через механічні пошкодження, воно може ставати відкладенням.
Фахівці стверджують, що насправді нормальна витрата моторної оливи - це приблизно 1 л на 7000-8000 км пробігу або менше 50-100 г на 1000 км пробігу. Саме стільки оливи витрачає справний двигун.
Чому ж така велика різниця у витраті моторного мастила? Як ми вже говорили, сучасні двигуни витрачають багато оливи, і тому автовиробники, вказуючи в інструкціях з експлуатації автомобілів занадто великі цифри щодо витрати моторного мастила, хочуть убезпечити себе від претензій автомобілістів до закінчення гарантійного терміну або пробігу.
Зверніть увагу, що занадто високий рівень може свідчити про наявність серйозних проблем. Наприклад, про проблеми з паливним насосом, якщо в мастило потрапляє паливо, або про тріщини в головці блоку циліндрів, самому блоці, якщо в оливу потрапляє антифриз.
Експерти рекомендують регулярно перевіряти рівень моторного мастила, стежити, щоб він не був надто низьким чи надто високим. Якщо спостерігається витік моторного мастила, то найчастіше цю проблему усувають шляхом заміни прокладок, сальників.
Нагадаємо, раніше фахівці назвали водіям моторне мастило, яке краще не заливати у двигун автомобіля з великим пробігом.