Today.ua

Депутатам рекомендували збільшити ціну на бензин до 63 грн за літр

Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики розглянув законопроєкт №11256, який передбачає підвищення акцизів на паливо, та рекомендував народним депутатам прийняти його за основу. Про це повідомив народний депутат Ярослав Желєзняк.

За його словами, перед тим, як зареєструвати у Верховній Раді законопроєкт №11256, до нього внесли серйозну зміну. Якщо раніше в документі вказувалося, що з 1 липня 2024 року акциз на автогаз має становити 55,60 євро за 1000 літрів, то тепер йдеться про 165 євро за 1000 літрів.

За даними Ярослава Железняка, лобіювала таке різке підвищення акцизу на скраплений газ компанія "УкрНафта". І це сталося в останній момент, перед тим, як законопроєкт №11256 зареєстрували у Верховній Раді.

В Україні зараз бензин А-95 коштує в середньому 55,98 грн за літр, дизельне паливо – 52,73 грн за літр, а автогаз – 26,67 грн за літр. Якщо народні депутати у червні ухвалять законопроєкт №11256, а президент Володимир Зеленський його допише, то з 1 липня бензин А-95 на українських АЗС подорожчає до 57,42 грн за літр, дизельне паливо – до 55,48 грн за літр, а автогаз - до 32,94 грн за літр.

Останній етап підвищення акцизів на пальне в Україні заплановано на 1 січня 2028 року. Очікується, що через підвищення акцизів на паливо бензин на українських АЗС у 2028 році коштуватиме 63,39 грн за літр, дизельне паливо – 63,3 грн за літр, а автогаз – 38,6 грн за літр. Якщо відштовхуватися від цих цифр, то експлуатувати автомобілі з ГБО буде економічно вигідно, як і зараз.

Звісно, ​​ціни на пальне в Україні залежать не лише від акцизів, а ще від кількох факторів. Головні серед них – ціна на нафту та курс гривні.

Тим часом, раніше голова Асоціації операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук заявив, що в Україні не буде дефіциту палива через проблеми з логістикою. За його словами, якщо і буде дефіцит палива, то лише нетривалий. Справа в тому, що деякі українські водії, які займаються міжнародними перевезеннями, кидають свої вантажівки та бензовози десь у Польщі чи Угорщині, бо бояться мобілізації.

Нагадаємо, раніше водіям розповіли, якою має бути нормальна витрата моторної оливи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ