В Україні кілька тижнів тому, коли почалися морози, мережі АЗС почали продавати арктичне дизельне паливо, але воно є не скрізь. Згідно з новим дослідженням Інституту споживчих експертиз, більше половини дизельного палива в нашій країні не витримає морозів...
Стандартне та преміальне дизельне паливо для перевірки взяли у мережах АЗС у різних областях. Усі зразки пройшли перевірку за 3 параметрами: гранична температура фільтрації, вміст сірки та температура спалаху.
"Зелена" зона
При випробуванні в морозильній камері деякі проби не просто відповідали нормативу (-20°С), але показали суттєвий запас. Найбільший запас у WOG (-26°С), у SOCAR (-24°С), у ОККО (-23°С), у PRIME і CHIPO (-22°С), у KLO (-21°С). У ZOG та AVANTAGE 7 дизельне паливо витримує -20°С. Зверніть увагу, що в цьому випадку йдеться про звичайне ДП.
За температурою спалаху найкращий зразок – мережі SOCAR (70°С при нормативі не нижче 55°С). У WOG 67°С, а у SOCAR - 66°С.
Вміст сірки не повинен перевищувати 10 мг/кг. Найменше сірки виявили у зразках PRIME (6 мг/кг), KLO та SOCAR (по 7 мг/кг).
"Червона" зона
До "червоної" зони потрапило багато мереж АЗС. Це АВІАС, AMIC, BVS, SHELL, БРСМ-нафта, Neftek, U.GO, BILL OIL, Енерго-Експорнт, ПАТРІОТ, а також ЄВРО 5. Так, найбільший вміст сірки виявили у зразку мережі Енерго-Експорт - 321 мг/ кг.
Що ж до арктичного дизельного палива, то практично всі зразки відповідають нормативам. Деякі зразки мають показники навіть із запасом.
Нагадаємо, раніше ми розповіли про те, як купити правильний акумулятор для автомобіля.